18 Aralık 2013 Çarşamba

İletişim araçları yazı

İLETİŞİM ARAÇLARI
Bilgi akışını sağlayan araçlara verilen genel addır. Kitle iletişim araçları, genel bir tanımla “kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar” olarak tanımlanabilir. Kitle iletişim araçları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaçlar  taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır
Bu akış, "bireyden çoğula" veya "çoğuldan bireye" bilgi yönüyle olan iletişime göre çeşitlenirler. İletişimde duyuya yönelik algılama da söz konusudur. Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır. İletişim araçları gruplara ayrılır :

Bilişimsel İletişim Araçları : 

Sanal alemde, teknolojileri kullanarak gerçekleştirilmekte olan bireysel ya da toplu iletişim araçlarıdır. Bunlara örnek ; e-posta, forumlar, chat, messenger, wep camlar, bloglar gibi birçok örnek verilebilir.







Görsel Ve İşitsel İletişim Araçları : 

Göze ve kulağa direk hitap eden, multimedya adlı teknolojiyi kullarak iletişimi sağlayan araçlardır. Televizyon, radyo, sinema, tiyatro gibi örnekler verilebilir.

Telekomünikasyon İletişim Araçları : 
Göze ve kulağa direk hitap eden elektrikli, optik teknolojiler kullanılarak gerçekleşen iletişim araçlarıdır. Bunlara telefon, fax, telex vs gibi bir çok örnek verilebilir.



Grafik İletişim Araçları :

Yazı ve çizilerle oluşturulan basın ve yayın araçlarıyla mümkün olan iletişim türüdür. Gazete, dergi, afil, ilan, mektup ve kitap gibi birçok örnek verilebilir.


Organizasyon İletişim Araçları :

Ekip ile gerçekleştirilen, kişilere ya da topluma aktarılacak olan mesajların tanıtım, eğlence, eğitim vs. gibi şeylerle yapılan iletişimlerdir. Konserler, fuarlar, defileler gibi birçok örnek verilebilir.









Sanatsal İletişim Araçları :

 Sanat faaliyeti ve sanatçı ile oluşan ile sağlanacak iletişimlerdir. Bunlara örnek olarak ; dans, resim, müzik, şarkı, konser vs verilebilir.

KAYNAKLAR: